fredag 17 februari 2012

Musik

Sitter på biblioteket i Shepparton (igen...) och laddar ner NY MUSIK! Lyx! Movits, Veronica Maggio, Kapten Röd, lite mer svenskt, lite australiskt, lite amerikanskt och internationellt, osv. Så lycklig att äntligen ha de låtarna som jag saknat så! Och de som jag velat ha! Laddade ner uTorrent, en mycket bra idé! Fyra tips på låtar från OZ:





Den sista blev nr 1 på Triple J's (radiokanal) Hottest 100-lista på Australia Day (de mest lyssnade låtarna i OZ under 2011)

(Update: Grouplove var visst från USA, men den spelas mycket här nere)
För övrigt (väldigt övrigt) så kan jag berätta att här i Australien så finns det väldigt många "Gentlemen's Clubs" och "Adult Shops". Både i stora och små städer. Så är det inte hemma, vad jag har sett i alla fall. De är inte så diskreta här i alla fall. Bara en liten observation. Och nej, jag ska inte söka jobb där.. ta det lungt. :P

Klassiker som får mig att vara glad över att vara i Australien: :)


Lyssna efter Vegemite-sandwichen. :P

Ok, jag måste bara lägga upp den här också. Tydligen är man praktiskt taget aussie när man sett den enligt vissa. :P Lite allmänt sjuk:


Sånt här skriver man när man har tråkigt i Shepparton...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar