torsdag 3 maj 2012

Anzac Day and beyond...

En vecka full med frestelser (som jag fallit för), roligheter och jobb ligger bakom mig. Först och främst var vi några stycken från hostelet och kollade in ”American Pie: Reunion”, min första American Pie film jag sett helt och hållet, på tisdagskvällen. Den var bra! Rolig :)
     Onsdagen var det då Anzac day (Anzac = Australian and New Zealand Army Collaboration), en dag då man hedrar soldater i krig. Det gör man oftast med en ”dawn service” tidigt på morgonen, här i Gum 6.30. Men jag jobbade! Men bara till kl 11, men fick dubbelt betalt så det blev typ en vanlig dag iaf. Träffade Regan efter det och vi åkte till Adelaide, staden!! Som jag längtat! Körde för övrigt bil för första gången på riktigt på 6 mån! Takterna satt i men körde lite för nära kanten... Slog i en sidospegel, haha! :P (den var infällbar som tur var...) Körde bara uppe i the Hills. På kvällen åt vi middag på en restaurang i stan (med $5 schnitzel ;)) med några av hans vänner.
     Torsdag var jag också i stan, följde Regan till uni, drömde om att själv vara student, sen gick jag en fridfull promenad utmed Torrens River innan jag fortsatte till Rundle Mall. Gick i affärer, köpte en underbart god crêpe (som jag längtat igen!) på ett staälle jag spanat in länge, mötte upp Regan igen när skoldagen var slut och så åkte vi till Tea Tree Plaza och jag köpte en svart klänning inför lördagen, då vi hostelfolk planerat en big night out p.g.a Janinas (en tysk tjejs) 20-års dag! Kommer till det snart.

En del av universitetsområdet för University of Adelaide
En del vet vad jag menar ;)
Torrens River
Rester av Anzac Day
Festival Centre eller Entertainment Centre eller Nåt
Min peach cream crêpe! (dreglar nästan bara av att se bilden..)
Rundle Mall
Fredagen jobbade jag vanlig dag, sen träffade jag Regan (igen!) och sen på lördagen såg jag fotbollsmatchen jag väntat på länge: Regans Kersbrook vs Tony ”elakchefen” Hannafords Gumeracha, på plats i Gumeracha. Kersbrook vann (ofc...)!

Kersbrook i blått, Gum i svart.
Sedan på kvällen var det som sagt fördelsedagsfirande. Tårta, kakor, popcorn, chips, alkohol, musik, umgänge och klockan nio hämtade vår hyrda partybuss oss och transporterade oss till HQ, en stor klubb i Adelaide. Sen dansade vi hela kvällen, till 3.30 då bussen hämtade oss igen. Inte lika party på hemvägen... Mer än hälften sov tror jag, haha!

Tårta, presenter och födesledagsbarn!
O-yeah!
På HQ (inte alla av oss dock) :)
Sovmorgon på söndagen, ljuvlig frukost (HUNGRIG!) och sen en springtur (så australiskt av mig!). Skönt att få bort skuldkänslorna för all skit jag ätit den här veckan.. Nu kan jag äta mer skit! :P Hade blivit inbjuden till Regans systers familjefödelsedagsmiddag som var idag (hon blev sjutton), så Regan hämtade mig igen och så åkte vi först till en av hans kompisar+flickvän/kusin och kollade in skölpaddor och fotboll i HD. Sen åkte vi till en resaturang, ”The Orientai” och åt god mat och banankaramelltårta. Blev FRUKTANSVÄRT mätt. Träffade kusiner, mm, varav en studerat i Linköping och hade Sverige som ”sitt andra hem”. Kul! Kunde svenska förvånansvärt bra för att ha varit där ca 2 år.
     Jobb fem dagar den här veckan tydligen! Ganska korta dagar dock, men i måndags jobbade jag en riktig Kalyx-dag, mellan 7-19.30! Money, money, money! Fick lön i måndags också. Det var visst mer än sist ;) Gött, då jag inte bara fallit för frestelser i form av mat förra veckan, utan även lyckats spendera ganska mycket pengar på nåt sätt...


Ni ska veta vad jag kämpat med det här inlägget! Skitinternet! Sitter nu inkapslad i lager av kläder utanför biblioteket och är allmänt ful för det är KALLT! Och det duggade lite smått förut också... Vad gör man inte för sin blogg/sitt ego/er? ;) Lyckas nu äntligen publicera på tredje försöket, tredje dagen i rad... -.-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar